close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השקעות נדל"ן בחו"ל בתקופה של העלאות ריבית – אתגרים והזדמנויות

מערכת שורשיז שבט, תשפג08/02/2023

השקעות נדל"ן בחו"ל מהוות מזה שנים את אחד מאפיקי ההשקעות האלטרנטיביות האטרקטיביים ביותר

תגיות:
צילום: freepik
השקעות נדל"ן בחו"ל מהוות מזה שנים את אחד מאפיקי ההשקעות האלטרנטיביות האטרקטיביים ביותר, ובהתאם מושך תחום זה מדי שנה יותר ויותר משקיעים ישראלים בכל סדרי הגודל והיקפי ההשקעה. התקופה הנוכחית, בה מעלים את הריביות בכל רחבי העולם , עלולה להביא לבלבול רב ולהציב הן אתגרים מסוימים והן הזדמנויות פז בפני הפועלים בתחום זה.

כיצד משפיעה עליית הריבית בעולם על מחירי נדל"ן, וכתוצאה מכך על הכדאיות והאטרקטיביות של השקעות נדל"ן בחו"ל? אילו אפשרויות והזדמנויות מיוחדות עשויות להיפתח דווקא בעת שכזו?

ריסון זהיר של עליית המחירים
צילום: freepik
בארץ ובעולם – השפעת העלאת הריבית על שוק הנדל"ן

העלאת הריבית במשק הישראלי ובמרבית מדינות העולם מהווה פעולה ישירה ומחושבת של בנקים מרכזיים, במסגרת המאמץ לרסן את האינפלציה המשתוללת השנה בעולם כולו. עליית הריבית משפיעה בצורה ישירה ועקיפה כמעט על כל תחום וענף במשק, בכלל זה גם ענף הנדל"ן כמובן.
באופן כללי ביותר ניתן לומר כי העלאת ריבית פועלת בטווח הארוך להורדת מחירי הנדל"ן, או ליתר דיוק – לריסון קצב עליית המחירים. כלומר, סביר כי מחירי הנדל"ן ימשיכו לעלות, אך בקצב איטי יותר מאשר כשהריבית אפסית. למעשה, זהו אחד מתפקידיה העיקריים של העלאת הריבית – היא הופכת את ההשקעה בפיקדונות שונים, כמו גם אגרות חוב ושלל מכשירים פיננסיים נוספים אשר תלויים בריבית, למשתלמים וכדאיים יותר. לכן משקיעים רבים בוחרים לשים את כספם באחד מהמכשירים הפיננסיים הללו, במקום להשקיעם "בחוץ", למשל בנדל"ן. בישראל כבר נראים סימנים ראשונים לכך שאסטרטגיה כלכלית זו עובדת, ומחירי הנדל"ן עולים בקצב איטי יותר מאשר לפני שנה או שנתיים.
זו הנקודה להדגיש כי ריסון קצב עליית מחירי הנדל"ן בעולם בעקבות העלאות הריבית אין פירושו כי השקעה בנדל"ן בחו"ל הופכת פחות אטרקטיבית. למעשה, במצבים מסוימים ובשווקים מסוימים היא עשויה להפוך לאטרקטיבית אף יותר, לכך נגיע מיד. בתור משקיעים השוקלים היכן להשקיע כספם, חשוב להבין כי העלאת ריבית בעולם פותחת גם אפשרויות והזדמנויות רבות נוספות, לפחות עבור משקיעים מושכלים אשר מעורים בעניינים ופועלים גם עם ייעוץ מקצועי צמוד ושוטף.

הזדמנויות זהב פוטנציאליות במקרה של קריסת שווקים
הזדמנות ראשונה היא השקעות בפרויקטים של נדל"ן בחו"ל שמביאה עימה תקופה של עליית ריביות נובעת כאמור מהירידה בביקוש, שהוזכרה לעיל. ירידה זו מביאה לירידת מחירים משמעותית בשווקים מסוימים, מה שיכול להוות הזדמנות פז למשקיעים בעלי סבלנות ואורך רוח.
הזדמנות שנייה אליה כדאי מאוד להיות מודעים ולשים לב היא במקרים של קריסת שווקים בחו"ל. אין זו חייבת להיות קריסה טוטאלית וגרנדיוזית כמו זו של 2008. מספיק משבר נדל"ן חריף ונקודתי במדינה מסוימת על מנת שייפתחו בה הזדמנויות פז חסרות תקדים להשקעות נדל"ן. משקיעים שיהיו עם האצבע על הדופק ומוכנים לפעולה יוכלו לזכות בעסקאות זהב של ממש, מהן ירוויחו הרבה מאוד במהלך השנים הקרובות.
אך את כל זה מומלץ ביותר לעשות כאמור בליווי ובייעוץ צמוד של אנשי מקצוע מעולם הנדל"ן, בפרט כאלו המתמחים בהשקעות נדל"ן בחו"ל. כך תבטיחו כי אתם מבצעים צעדים שקולים ומחושבים, וצועדים בבטחה אל עבר רווחיות עודפת.

באתר ריבולב תוכלו למצוא מידע על השקעות נדלן בחו״ל ולבחור פרויקטים להשקעה. היכנסו לקישור.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה